Co obejmuje prawo pracy?

Prawo pracy to bardzo często podejmowany temat, który reguluje wszystkie zagadnienia związane z pracowaniem na etacie. Wiele osób szukając odpowiedzi na różne pytania związane z zatrudnieniem, trafia na fora internetowe czy blogi. Nie są to jednak miejsca w pełni wiarygodne. 
Opis aktualności

Zasady samej pracy

Prawo pracy to zbiór wszystkich zasad wynikających ze stosunku pracy osoby zatrudnionej i pracodawcy. Pierwszym obszarem, który ono obejmuje są zatem wszystkie informacje o czasie i typie pracy, obowiązkach pracownika oraz jego prawach. Kodeks pracy w ścisły sposób określa również czynności, jakie możemy wykonywać np. ciężar podnoszonych przedmiotów oraz jak powinna przebiegać nasza praca. Prawo to określa równość pracowników i szacunek do pracownika przez przełożonych czy warunki, w jakich powinien pracować.
Opis aktualności

Stosunki między pracownikiem a pracodawcą

Prawo pracy reguluje również stosunki formalne między pracownikiem a pracodawcą wynikające z podjęcia zatrudnienia. Jest to druga — ogólniejsza część. Dowiemy się w niej m.in., jak pracownik musi zachowywać się wobec pracodawcy oraz jak pracodawca musi traktować pracownika. Prawo pracy definiuje również strajki, zachowania niedozwolone na linii pracownik — pracodawca, spory, kwestie urlopowe czy wynagrodzenie za pracę w różnych kontekstach.
Opis aktualności

A co jeśli mamy wątpliwości?

Bardzo często chcąc uzyskać informacje o prawie pracy, możemy mieć pewne wątpliwości odnośnie do naszych obowiązków czy praw. Na rynku istnieje jednak wielu specjalistów, którzy zawodowo zajmują się udzielanie porad w takich sprawach. Pomoc w tym zakresie oferuje kancelaria prawno finansowa Warszawa. Prawnik wytłumaczy wszystkie zawiłości związane z zapisami prawnymi, które często mogą być niezrozumiałe dla laika. Oprócz tego, korzystając z rad osoby pracującej w kancelarii, mamy pewność, że informacje są aktualne.
POWRÓT