Kolejnym istotnym obowiązkiem jest przymus prowadzenia tak zwanej
pełnej księgowości spółki z o.o. W praktyce oznacza to rejestrowanie każdej złotówki wydanej w firmie. Spółki z o.o. muszą prowadzić księgowość zgodnie z ustawą o rachunkowości. Po zakończeniu roku podatkowego, każda spółka jest zobligowana do złożenia w sądzie rejestrowym i urzędzie skarbowym sprawozdania finansowego. Bardzo ważne jest rzetelne sporządzanie sprawozdań i raportów kasowych, ponieważ
księgowość w spółce z o.o. musi być jasna i czytelna. W skład corocznych sprawozdań wchodzi:
- Bilans, który przedstawia stan aktywów i pasywów firmy
- Rachunek zysków i strat, czyli czytelny obraz wszystkich operacji finansowych dokonanych w firmie
- Informacje dodatkowe czyli to, co nie znalazło się w innych sprawozdaniach, a również ma istotne znaczenie dla działań podejmowanych przez spółkę
Odpowiedzialność za prowadzenie spółki z o.o. ponoszą jej członkowie. Zważając jednak na obowiązujące przepisy prawne, warto rozważyć skorzystanie z profesjonalnych
usług księgowych oferowanych przez firmy zewnętrzne. Odciąży to znacząco przedsiębiorców z obsługą wszelkich formalności związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej.